torsdag, januari 08, 2009

Bussresa

Klockan 7.30 skramlade min mobil att ett sms hade inkommit. Gjorde en runda för att hitta denna mojäng (naturligtvis i jackfickan). I fönstret stod med stora bokstäver: Är vaken, skall vi åka? Nu hör det till saken att vi hade kommit överens om att inte åka, utan jag satt vid mitt köksbord, drack kaffe, åt en härlig macka och kollade i tidningen M som jag fick låna igår. Satt även och funderade på att kasta ut julgranen och ha en liten julgransplundring för mig själv. Klädd? Inte då! Tog telefon och ringde till min kompis E. Hon var inte särskilt glad, för tuppen hade tjoat kl 04.00 och hon hade varit vaken sen dess. Fick order om att klä mig, borsta tanden och vara klar till kl 9.15 för då skulle hon anlända.

Nu tar vi bussen till den stora residensstaden och kollar lite i affärerna, alltid hittar man något.

Inga kommentarer: