torsdag, mars 05, 2009

Lottovinst

Nu har jag kammat in storkovan på lotto!!!!! Fick för mig i tisdags att köpa några rader till onsdagens dragning. Insats 28 kronor. JIPPI - det blev vinst. HELA 23 KRONOR. Ja ja, jag vet att gick back med 5 kronor, men vad gör det, det blev i alla fall vinst. Nu ska jag lägga till den där 5:an och lämna in kupongen på nytt. Nya satser och nya vinster. Min mamma sa alltid: luffare på en kvart och miljonär på en halvtimme. Jag får väl räkna mig som luffaren. Man måste ju i alla fall satsa för att kunna vinna. Nu väntar jag bara till nästa onsdag med en ny dragning.

I morgon måste jag ta mig en tur till Granngården och kolla om det finns några stövlar åt mig. De gamla gav jag ju till tomten ute på gården och de var fulla med vatten när tomten skulle tas in. Visserligen har jag torkat och sparat dom, men de blev inte något vidare bra efter att ha varit ute hela december månad. Nej, det blir att investera i några nya, men fy sjutton vad de är dyra nu för tiden. Mina gamla kostade inte många kronor, men det är ju många många år sedan.

3 kommentarer:

Brittis sa...

Grattis.Fortsätter det så här med att vinster regnar över dig så får du råd att köpa nya stövlar.

Elvira sa...

Rusta har stövlar med prickar på för 149:-

Anonym sa...

++++Bensin
CH