tisdag, september 02, 2008

Pensionärsliv

Det är alldeles otroligt vad man har att göra när man är pensionär. Morgonen började med att jag stack till skogen med 2 st "bomber" dvs gammal surströmming som stod i kylskåpet, runda och trinda. Tänk om de hade exploderat där inne - hämska tanke. Nu får djuren ha lite kalas i stället. Vad jag gjorde med burkarna? Hade med mig vatten och sköljde ur dem noga och förpassade dem till sopstationen - såklart. Har även varit "plankstrykare" och trädgårdsarbetare. Mitt barnbarn S skall nämnligen förära mig med .........!!! Ni ska få se när det blir klart. En behövlig dusch, rena kläder och lite senare syjunta.

Det var dagens begivenheter.

1 kommentar:

Brittis sa...

Aha! Är det därför du inte haft tid med några synpunkter på färgläggningen av min mandala?