onsdag, september 17, 2008

Picasalektion

Igår tisdag var min datagurus lillasyster här och la in Picasa i min dator. Ett program som man kan redigera bilder i så att de blir snyggare, med bättre skärpa om man har misslyckats, (beskära bilden, göra dom mindre, fokusera ett visst motiv och skugga det andra, m.m.) med fotot och det gör man ju emellanåt *s*. Vad jag mer fick lära mig, som jag inte hade en aning om, var att jag skulle formatera om kameran efter det att jag har tömt den. Herre je, vad man har mycket att lära fortfarande. Nu ska jag smälta allt som jag lärde mig i går och sedan under helgen försöka göra det i praktiken. Men I lovade att det fanns support både dag och natt i 1 månad så nu vet hon vad hon har att vänta.

Som Ni även ser har I lagt in en Taltrast i blogghuvudet. Men hon var inte riktigt nöjd med resultatet, för texten kom inte rätt. Hon tog med sig problemet hem, för att klura vidare på.

1 kommentar:

Brittis sa...

Ja, det var verkligen en massa nytt. Det där med att ta bort "maskinvaran" nere i högra hörnet har jag hört tidigare men glömt bort.