lördag, februari 14, 2009

Influensa - bondförkylning

I tisdags åkte vi med PRO till Åland - VILKEN RESA. Tillbringade den mesta tiden i hytten sängliggandes. Hostade och frös som en hund. Jag tror att även de kan frysa, därför ordspråket.

Nu hör det till saken att lilla jag har en normaltemp på ca 35.8 grader i vanliga fall. På onsdag natten vaknade jag, efter en otrolig dröm, eller kunde det möjligen vara någon form av hallucination inne i hjärnkontoret. Febern var 39.2!!! Drömmen? Jo, för varje hostattack staplade jag stavar, först på bassidan och sedan på diskantsidan. Bassidan var klar och nästan hela diskanten. Det var otroligt nervpressande att få hela diskanten klar. Japp. då vaknade jag.
Mycket märkligt. Febern har hållit i sig runt 39 grader på eftermiddagarna, får se hur det går idag. Hostar gör jag fortfarande, så nu har jag stört grannarna i deras skönhetsömn flera nätter. Jag undrar vad de kommer med för krav på ersättning.


Nu orkar jag inte skriva mer utan jag ska lägga mig raklång på sängen en liten stund och hämta lite krafter. Hade nämnligten tänkt ställa mig under rinnande vatten och skölja av mig lite svett. Jag har badat i det hela natten.

Fy sjutton, vad man kan må PYTON.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig!

Kram Lena

Brittis sa...

Stackars, stackars dig. Men när man blir så sjuk brukar det eländet brännas ur kroppen fortare. Du är snart på benen, ska du se.

Kram på dig

Anonym sa...

Ja krya på dig nu. Hemma där är dom små krabaterna magsjuka. Per