onsdag, september 16, 2009

Lingon

Hade den stora förmånen att få plocka 60 liter lingon med min äldsta dotter över helgen. Det finns björn, sa hon, när vi var i skogen. Det var lite kusligt för vi var på ett ställe som var lite trollskt. Och för att komma till bilen så var det en brant backe, inte sjutton hade jag orkat ta mig dit om det hade blivit kris. Nåja, vi såg ingen i alla fall, men den kanske såg oss.
Vi satt sedan på gården och rensade, småpratade och hade hönsen och tuppen gående runt oss. Även katterna slog sina lovar runt oss och kollade hönsen, men lät dom vara.
Lördagkvällen blev det surströmming och det satt inte illa. Vi somnade så sött alla 5.
När jag sedan på söndagen stack hemåt på eftermiddagen, så hade hon bara ca 25 liter kvar att koka.

Hur det gick med ryggen? Det var inte alls något att tala om. Jag har aldrig mått så bra efter bärplockning.

Nästa vecka blir en ny utmaning!! Jag ska börja att måla och tapetsera om köket!!!!

Inga kommentarer: