tisdag, september 22, 2009

Köksrenovering


Hemkommen från Tallinn började jag att snygga upp mitt kök. Men just för dagen ser det ut som en "Rövarhåla". Mitt barnbarn, som är snickare, kom igår och tog ner alla mina luckor i köket som jag tvättade och han slipade, nu ska de "bara" målas. Taket är tvättat, skall målas och väggarna är spacklade, skall tapetseras. Nu kom han med ett förslag att det ska vara en list i taket med några klotsar i hörnen. Det var något nytt och det ska se bra ut. Det är väl bara att han får göra som han vill. Nu har jag börjat med ett arbete som heter duga. Jag undrar när det ska bli färdigt!! Snart är det marknad och skulle det ramla in någon som vill ha kaffe - ja då får de sitta ute på gården. Om det regnar, ja då får det väl lösa sig när den dagen kommer. Man ska inte ta ut problemen i förskott.Posted by Picasa

3 kommentarer:

Brittis sa...

Ett rejält arbete du startat upp. Tur att du har bra hjälp. Och snyggt blir det nog.

Brittis sa...

30 sept.: Nu vill vi se resultatet på bild.

Brittis sa...

Har du inte fått ordning på köket än?