söndag, januari 31, 2010

Ishavsvindar





Den här termometern har jag tröttnat på nu. Men den där lilla "sötnosen" som läser tv.vädret har lovat kallt ytterligare i 2 veckor. Nu kan han/hon dra dit pepparn växer.

Satt och sorterade gamla kort och hittade en bunt som var 2 år gammal. Vad det föreställde? Jo, kompisens och min resa till Australien och Thailand. Ja-ja det var tider det. Varmt och skönt. Men en sak har jag hört, småfåglarna har börjat kvittra på mornarna. Jo det är sant, en morgon i förra veckan när jag gick till jobbbet fick jag den stora äran att höra en. Nu säger väl mina kompisar att jag inte kan höra skillnaden på om det var småfåglar eller kråkor och skator. Men det tror jag i alla fall att jag kan nu.

Så våren kommer nog så småningom i alla fall.
HÅLL UT!!!!!!

Inga kommentarer: