onsdag, oktober 15, 2008

Dans, Städanfall

Tisdag fm äntrade mina kompisar I, O, E och jag samt 45 andra danslystna personer en buss till Örebro på eftermiddagsdans. Det bjöds på lunch och därefter blev det dans i 4 timmar. Men vi var hemma igen i rimlig tid, så det blev inget nattsudd. Givetvis skulle vi testa våra vinstchanser för det var lotterier på bussen, men som vanligt så uteblev vinsterna för min del. Äsch, det gjorde ingenting. för vi hade kul i alla fall.

Idag fick jag en extra ledig dag och det passade ju utmärkt, för när jag vaknade i morse, hade "städ-djävulen" angripigt mig. Efter morgonfikat, gick jag runt som en tornado i alla köks-skåpen. Min milda makter vad det fanns mycket kryddor som var lite för gamla. Jag tror att de flesta var inköpta i Sthlm i en liten kryddbod innan jag slutade att arbeta där. Nu finns det inte mycket kvar förutom vit- krydd- svartpeppar och lite annat grejs. Men fint blev det och vad mycket plats det blev över. I morgon kommer jag att gå lös på fönstret, byta gardiner, fixa golvet och slutligen nya rena mattor.

6 kommentarer:

Brittis sa...

Milda makter vad det fejas överallt här på gården.

Brittis sa...

Ja, nu har jag rättat in mig i ledet. Dammsög.

Anonym sa...

Vad tar du i timmen? Jag skulle behöva lite hjälp!!!

Kram Lena

Brittis sa...

Lena: Fråga Kicki om dottern. Kan rekommendera henne. Och hon reser på busskort över hela Dalarna.

Anonym sa...

Tack B, det ska jag göra.
// Lena

Anonym sa...

ojoj... räcker biljetten ner till Västergörland också?