onsdag, oktober 01, 2008

Datoranvändning Bilen

I måndags var mitt barnbarn M här och intervjuade mina kompisar BM och E om deras användning av datorer. Mycket intressant och givande. M skulle höra av sig till mig när det blev dags för sändning i Radio Dalarna. Vad duktig hon är "lillflickan". Jag fixade lite mat åt henne så hon var mätt och belåten inför resan tillbaka till Falun.

Vet ni om att jag har en stor sparbössa stående ute på gården? Inte är det billigt att ha den förmånen att äga en bil. Allting blir dyrare, skatt, försäkringar och nu även besiktningar. Besinen är också ett aber. Jag var till "bildoktorn B" och tog honom på en biltur. Det blev inte billigt. Nya hjullager fram. Nog med negativa besked. Bilen är riktigt fin för att vara en så gammal trotjänare. 1992 års modell.

Nu ska jag till jobbet och träffa många glada och pigga deltagare på träningen. Kvällens begivenheter är körsången och många glada skratt.

Ha de

2 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer till fullo! Ska vi köpa Singha för pengarna och vandra ut över ängarna istället? Låter kuligare än att stoppa i våra sparbössor i alla fall.

Brittis sa...

Men nog är sparbössorna bra att ha.Men det är klart - en Singha och en tur i naturen låter förförande trevligt.