söndag, oktober 12, 2008

Peter Carlsson och Brå Grodorna

I går lördag, var jag och min kompis E med kören och lyssnade till Peter Carlsson och Blå Grodorna i Falun. Vilken karl! Helt otrolig! Vilket framträdande! Jag tror att många av oss hade kunnat sitta där hela natten och hört honom med sitt gäng. Men som vanligt tar allt roligt slut, så även denna gång.

Lördagen började med en lunch på Rådhuskällaren, djupt nere i källarvalven. Det bjöds på en kötträtt och därefter kaffe och kaka. Mums. En liten "prommis" ner till teatern på andra sidan ån. Vilket var behövligt så att maten sjönk ner. Killarna på scenen agerade i 2,5 timme (inkl. en liten paus). Vilken "kondis" de hade.

Kvällen avslutade E och jag med att kolla på konståkningen på TV4. Jag får ju säga att det är väldigt modigt av dom inblandade (icke konståkningskunniga) att ställa upp. Undrar hur det känns i vristerna och benen efter varje vecka.

Inga kommentarer: