söndag, oktober 18, 2009

Höst- o Julbestyr

Nu har hösten kommit på allvar. I veckan krattade vi löv på gården och det var inte lite. Nu kan man undra varför inte löven faller på grannens tomt, eftersom träden står där, utan bara på våra marker. Svar önskas!!

För övrigt är det flitens lampa som lyser hos mig. Jag har stickat en "Pippi-tröja" åt Tilde som nu är klar för leverans, men jag väntar en vecka innan hon får den. Nu håller jag på med en till som Sara ska ha. Sara, det är en liten 5 årig tjej i min beskantskapskrets. Men hon ska få den i julklapp, så nu har jag god tid på mig att göra den klar.

Nu är det nog hög tid att sätta "halkskydd" på min bil. Tid är beställd. Kommer det mycket med snö nu i veckan - ja då får den stå i carporten och skämmas. För min del är det bara att sätta långkalsonger på och skor med dubbar när jag ska ut på "byn". Det är bara att gilla läget.

2 kommentarer:

Brittis sa...

Asch, så farligt är det väl inte med det där med halkan! Det dröjer nog ett tag till innan det blir kris.

En tröja till. Då vet vi vad du arbetar med syjuntan en tid framåt.

Beträffande lövfällningen så skulle jag tro att vår gård ligger i "fel" vindriktning och därmed bor på fel gård. Enkelt.

Anonym sa...

Julbestyr! Ja, Du är verkligen på hugget! Jag kör med mina rosa Foppa än! Ta´t lugnt brukar Du ju säga.