onsdag, mars 05, 2008

En helt vanlig dag

Ja-a, morgonen började bra med att jag skrev ett helt inlägg, men glömde att spara innan jag knappade på fel tangent. Resultat - allt försvann. Då slog jag igen datorn och gick till jobbet i stället. Där väntade ett gäng glada och pigga "seniorer" som gillar att träna så det var bara att köra hårt i 1 timme.

I morgon ska jag försöka att åka till min dotter K och hennes familj Jag har inte varit där sedan långt före jul, men det har ju sina randiga skäl och rutiga orsaker. Jag har ju varit på långsemester. Ska ringa till dottern och höra om vi inte kan träffas i Mora, gå och fika och ha det lite mysigt. Jag skall även besöka symaskinsaffären och lämna in yngsta dotter E:s maskin. Angtingen har det slagit runt uppe i mitt hjärnkontor eller så har maskinen fått fnatt. Den syr nämnligen inte som jag vill. Ska även försöka hitta en tidningskorg att ha i köket för tidningar och korsord. Nu ligger allt på en stege och den behövs sannerligen när jag ska ha något som inte ligger i brösthöjd. Är man kort så är man. Ytterkrukor till blommorna i vardagsrummet. De skall även ha varsin ny kruka. En kudde till ett fodral som jag köpte i ett svagt ögonblick i Thailand skall även inhandlas. Nu får vi se vad som blir gjort av allt detta. Är det som vanligt, ja då blir det inte mer än hälften.

2 kommentarer:

Brittis sa...

Du verkar ha fullt upp. Vi kommer nog att gå om varandra. Vi har lite kvar att göra här ute i stugan. Tack för det vackra bildspelet, förresten.

Anonym sa...

fick du med kristina då? hoppas du haft en bra helg. Kram evelina