tisdag, mars 11, 2008

"Tavlor"

Nu har det hänt! Jag blev i går "meddragen" av grannen BM,till ABF för att där göra mina första steg i karriären som konstnär i oljemålning. Hur resultatet blev? Ja inte är det som att få se en tavla av de stora, Rembrant, Zorn osv. Men man gör ju så gott man kan. Började med att måla grönt lodrätt i vänster kant, såg då att det kan kanske bli lite gräs, vände snabbt på arket och vips där var gräset. Det blev även en himmel i olika blå nyanser med lite rött i. Ett träd i höger kant, utan löv, med bara torra grenar. Ett nytt träd i vänster kant, men huvaligen, vad det blev dåligt. Då började övriga deltagare runt bordet att ge tips. "Dutta" lite löv på träden i olika färger. Sagt och gjort. Resultatet blev ok. Tänkte att det skulle vara balans med något i mitten. En kulle med "duttade" röd och blå bär. För det första blev kullen alldeles för stor jämfört med träden. Alla tittade. Glada utrop, men det ser ju ut som en igelkott. Lade ner verksamheten för dagen. Skall fundera ut hur man ska göra med allt. Det finns ju vit övermålningsfärg att dra över och börja från början.


Det är väldigt jobbigt att vara konstnär.

4 kommentarer:

Jag sa...

heja på bara, madam zorn!

Brittis sa...

Alla barn i början, du vet.

Anonym sa...

Inte får du måla över tavlan, jag vill se igelkotten.

Kram Lena

Anonym sa...

Vad avundsjuk jag blir. Tycker Du är modig. Har Du dolda konstnärstalanger som pockar på?
Jag gör så många andra "tavlor" så det får väl räcka för mig även om det låter spännande.