söndag, mars 16, 2008

Festerier

Det här blev en helg som gick i festandets tecken. Fredag, otroligt god mat och dryck samt mycket skrattande och glammande hos grannen och flera andra vänner. Livet måste levas lite "funny" emellanåt så att man får en knuff framåt.

Lördag kväll, var min yngsta dotter E och hennes man L här. Vi åt en underbar gryta (har fått receptet av grannen M) gud så god den var. Ska det syndas så ska det, vi åt gammeldags vaniljglass med varma hallon tll kaffet. Känner ni hur det vattnas i munnen? Vi plågade E:s make att sitta med oss och kolla melodifestivalen. Stämningen var hög, vi röstade på olika artister. Resultatet? L:s, kom sist. Men vi tror att han röstade så för att få igång oss till en mindre batalj. De gick sedan hem till sig i den kalla och disiga natten Jag för min del hoppade ner i diskbaljan och diskade så tyst jag kunde.

Nu är festerna slut för denna gång.

1 kommentar:

Brittis sa...

L�ter gott. Det receptet vill jag ha.