tisdag, april 08, 2008

Konstigt halsont.

Nu har inspirationen fattats igen för att skriva i bloggen. Det har absolut inte varit någon nyhetstorka, men som sagt, har inte haft lust.
I fredagkväll var jag och min väninna Elvy på dans. Dansa fick vi, men aj vad det gjorde ont i ryggslutet. Jag vet inte om det var min benskörhet som gjorde sig påmind eller om det var träningsvärk. I alla fall så smorde jag mig med salvan som inhandlades i Thailand.
Lördagen blev riktigt dramatisk. Jag ringde hem till mitt barnbarn Per på eftermiddagen och fick då mig till livs att ambulansen var där och hämtade deras lilla Tilde för hon var "tungandad". Men hon fick komma hem igen senare på kvällen. Då blåsts faran över för denna gång, men hon hostar ju otroligt fortfarande. Men annars är hon pigg och glad.
Nu kommer jag till det som står i titeln. Inte sjutton vet jag vad det är för bacill som gör att det är heshet på morgonen och sedan under dagen försvinner nästan.. Måndag eftermiddag blev det i alla fall oljemålning. Jag fick en otrolig present av mina målarkompisar Britt Marie och Majvor, det var en egen målarlåda. Super!!!!!!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Det är klart att du måste ha en egen målarlåda! Du snor ju bara färger från oss, annars!

Anonym sa...

ha ha ha ha....korpen ulla/ evelina