torsdag, juni 19, 2008

Kransbindning

Igår, sen eftermiddag, blev jag och min väninna E ombedda att hjälpa till med kransbindning vid travbanan. Sagt och gjort, vi åkte upp dit för att göra något som vi aldrig hade gjort förut. Men resultatet blev mer än förväntat bra. Det var 3 glada damer och 1 herre som var där och visade oss noviser. När allt var klart blev det kaffe med bulle i damklubbens egen stuga på området. Jodå, vi blev också medlemmar i damklubben och då finns det vissa förpliktelser. Vi ska vara där vid chokladhjulet och jobba under en travdag i juli. E är mycket travintresserad och jag mindre än måttligt. Vi kommer ju ut bland trevligt folk och har kul. Som vanligt låg kameran hemma så det blev inga bilder nu heller. Äh, jag måste nog ta och skärpa mig lite.

1 kommentar:

Brittis sa...

Glöm inte att det är förbundet med vissa skyldigheter att vara medlem i damklubben. Du förväntas att, klädd i färglatt svandun, stå på starten och steppa och svänga på rumpan strax innan startsnöret släpper. *S*