tisdag, juni 17, 2008

Luddor

Nu har vi (grannen M och jag) maratonstickat varsitt par luddor under en stickjunta. De blev klara härom dagen och igår slängde jag dem i tvättmaskinen för tovning.Körde dem i 60 grader och såpa. Hej och hå!!! Öppnade luckan med stor förväntan och vad hade hänt??? Resultat: MYCKET STÖRRE OCH TUNNARE. Sprang till M och hämtade henne för visning. Världens vrålskratt!!!! Ingen kunde ha dem för det blev storlek 50 minst. Ja-ja man ska ha LITE motgångar här i livet och bättre lycka nästa försök. Vi vet nu att vi inte hade riktigt yllegarn utan det var nog någon blandning i. De förra som vi gjorde blev helt perfekta.

Igår kväll kom mitt barnbarn S med en jättegädda. Den är nu skinnfri och lagd i frysen (3 bitar) och lite till idag som ska stekas med mycket grädde, gräslök och dill. MMMMMMM.

4 kommentarer:

Brittis sa...

Tack för informationen. Så nu vet jag hur man INTE ska sticka luddor. Ibland är det bra att inte vara först. säger jag - och myser vid min fönsterremsa.

Anonym sa...

kan gädda verkligen vara gott?:-) hoppas allt är bra!kram evelina

Jag sa...

Ett tips till Brittis! Tvätta fönsterremsan så blir den kanske större lite fortare....

Brittis sa...

Vill inte riskera att det blir tvärtom.