söndag, juni 08, 2008

Åskväder

Ja-ha, då var man hemma igen efter några lata dagar och firandet av Nationaldagen hemma hos dottern K och hennes familj.Vi hade ett riktigt åskväder lördag kväll. Men vi satt på altanen, kollade blixtar och höll i kaffekoppen när det åskade. Till och med Frasse (hankatten) fick ett "spel" när det var som värst. Hilda, hon låg i mattes knä och spann. Men det är ju typiskt, tjejjerna är cola och killarna hispiga.

Jag skulle väl ha ork och inspiration att sätta ner lite plantor som K har drivit upp åt mig. Men jag undrar om inte det kommer att mullra lite här hemma fram mot kvällningen. Så jag väntar ett litet tag. Grannen M var här och ville att vi skulle fika, så jag tror att det får bli det i stället för blommor. Det blir ju en dag i morgon också.

1 kommentar:

Brittis sa...

"Det blir ju en dag i morgon också". Skönt att du äntligen inser det. Så nu kanske jag kan koppla av och lägga allt (OK då, nästan allt)dåligt samvete åt sidan. Svårt att vara lat vid sidan av en så´n arbetsmyra.