söndag, juni 15, 2008

Lördagsnöje

Igår lördag fungerade inte internet. Det blev ju väldigt frusterande. Tänk vad man blir beroende av datorn, det hade jag inte trott för bara ett par år sedan. Alltnog, igår blev det ett besök på Erikshjälpen. Hittade en bok av mark levengood och unni lindell, där fanns många klurigheter som barn har sagt. Lägger in dem i "dagens kluring" efterhand Inhandlade även en gammal handväska som jag gick hem och demolerade helt. Kippte sönder den på alla lädder och gjorde sulor av den Jag har nämnligen stickat "luddor" som ska användas till vintern. De blev kanonbra, nu ska det bara sys i 2 knappar och hällor. Nästa projekt till syjuntan är en kudde som jag sett i en gammal tidning med ett stickat träd!! Det ska bli intressant och se resultatet.

Igår kväll var det även avslutning på körsången. Vi sjöng in sommaren i Boda Kyrka. Nu får vi vila våra röster till höst-terminen och då är det lika roligt igen att få börja.

1 kommentar:

Brittis sa...

Luddorna vill jag se.
Vi kommer i eftermiddag