onsdag, juli 16, 2008

Mora, Orsa, Falun



Idag blev det verkligen en dag i bilandets tecken. Majvor och jag åkte till Mora för att klaga hos Mio på min bokhylla som har tappat färgen på en hylla. Det blev den enklaste sak i världen. Tog kameran med mig och visade bilder på hur den såg ut. Det blir en ny hylla som Mio kommer hem och byter. Allt utan extra kostnad. Stiligt va? Säga vad man säga vill, men det kallar jag service..Hos Jysk hittade jag ett bra och billigt datorbord. SLUT. sa tjejjen i kassan, men det finns 3 st i Falun. Inte sjutton åker jag till Falun bara för ett bord, då får det vara. Inhandlade även oljefärger 12 stora tuber 149 kronor. Får se sedan vad det är för kvalité när jag börjar kludda.

Vi kom hem tidig em och möttes av Britt Marie som sa: vi sticker till Falun och går på tavelutställning på Grand Hotell samtidigt åker vi till Jysk och köper bordet. Sagt och gjort. Gjorde alla ärenden och fick lite tid över för en glass. Mmmmmmmm. Vi kom hemsläntrande vid 20.30 tiden.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ni hade med andra ord fullt upp:-) evelina

Brittis sa...

Annat blev också utfört. Jag fick en solstolsdyna utbytt på Rusta och Majvor fick på Jysk en ny lampa till trädgårdsrabatten i st f den förpackning som inte var komplett.
Och så fick vi glass.

Anonym sa...

Glass????

Kram Lena

Brittis sa...

Lena: Det var ju bara C som var förbjuden att äta glass. Till mig har du inte sagt ett ord! 0=)

Anonym sa...

Du har rätt, det är U som jag "spionerar" på.
Kram Lena