tisdag, maj 26, 2009

Arbete och fester

Ni tror väl att jag har slutat att kvittra, men fy, vad tiden går fort. Jag har haft mycket att stå i under de dagar som har gått. Ni skulle se hur mina händer har sett ut. Jag har slipat, lackat och klätt om dynor till 4 st trävita Leksandsstolar. Vad gör man inte för sina barnbarn. Min stackars tumme var helt utsliten och en JÄTTESTOR spricka i nagelbandet. Fråga min kompis E vad jag skulle fixa den med - vet ni vad hon rekommenderade - jo honung. Smorde in händerna med honung och satt på ett par bomullsvantar vid sänggående. Ja, det blev lite bättre. Undras vad hon har haft för yrke tidigare.

Gårdagen bjöd på ett kalasväder. Alla i Måndagsmålarna var bjudna till Insjön till en av deltagarna. Stora räkmackor, god kaka och kaffe. Mmmm Helt perfekt.


Under hemresan från Insjön ringde grannen BM:s make och undrade om det skulle smaka med sill, färsk potatis och jordgubbar? NATURLIGTVIS!!! Kompisen E släntrade in till mig för att kolla läget. Naturligtvis blev även hon med i gänget. Vi premiäråt på min altan på baksidan vilken jag har fixat och donat lite med.

Kan man önska sig mer här i livet???

2 kommentarer:

Brittis sa...

Ja det var verkligen trevligt. Och fint väder hade vi.

Elvira sa...

Toppen! Tack, snälla, snälla "godingar"!
Som farmor instämmer jag med Stinas uttalande!