tisdag, maj 12, 2009

Benskörhet

Igår var jag och gjorde en riktig koll på min benskörhet på Falu lasarett. Blev ordinerad dit av "min doktor", för som hon sa, de har bättre utrustning där, jämfört med Mora L som gjorde den tidigare. Vad hände?? Jo, jag har ätit "piller" alldeles i onödan. Sköterskan som gjorde undersökningen sa att jag inte hade benskörhet, men eftersom jag åt piller, så var hon tvungen att be sin läkare kolla bilderna för att sedan skicka meddelande till "min doktor". Nu kommer jag att trappa ner dosen, för att sedan sluta helt.

Min kompis E och jag gjorde sedan Falun med alla affärer. Vi träffade även mitt barnbarn Maria och vi var alla på Kopparhatten och lunchade. Maria kommer att flytta från Falun sista maj och återvända ner till Lund och sin sambo. Nu får man inte höra hennes stämma i radion längre. Hon har fått ett vik. på TT i Malmö, så det blir väl inte någon sändning därifrån. Men jag önskar henne allt gott i framtiden.

Idag tisdag blir det sopkörning. Vi har massor av säckar med trädgårdsrens som ska bort.

Inga kommentarer: