torsdag, maj 07, 2009

Bildoktorn

Nu var det dags igen för ett besök hos bildoktorn. Det blev ju en överraskning som heter duga. Skulle få bytt höger hjullager, men då han rev ner framdelen på bilen, visade det sig att det var värre än "doktorn" trodde. Han ringde till mig med andan i halsen och sa "hur ska vi göra? Jag kan ju inte sätta tillbaka trasiga delar". Det går ju inte. Beställ Du nya delar och plocka ihop "bilskrället" Men resultatet blev lysande!!!! Bilen går som ett "strykjärn" efter vägen. Jag har varit ute på en mycket krokig asfalterad väg och testat. TOPPEN!! Visserligen har jag lagt ner mycket pengar (jag har kunnat åkt till södern och solat och badat i stället för dom pengarna) men nu ska de väl inte ha något att slå ner på, på besikningen i juli. Men där, vet man ju aldrig vad de kan hitta på.

1 kommentar:

Brittis sa...

Se det så här - pengarna skulle ha räckt i max en vecka i södern men bilen har du ju glädje av minst ett par år till.
Kram