lördag, maj 30, 2009

Flyttstädning, Pingsten

Nu har det gått några dagar igen sen jag skrev senast. Det har varit full rulle som vanligt. Igår fredag var jag till Falun och hjälpte mitt barnbarn M att flyttstäda ur lägenheten. Jag gick lös på fönstren och det ska jag säga var med stor undran innan jag fick se hur de såg ut. Utåtgående och 3 trappor upp (jag är nämnligen väldigt höjdrädd). Jag kunde se mig själv hängande i krokig arm på fönsterbrädan. Nu blev det inte så. Jag kapade en fönsterstång i trä. gjorde ett litet hål och skruvade fast fönsterskrapan. Hej och hå vad det gick bra. När jag ändå var i farten skurade jag badrummet. M bjöd på lunch på Rådhuskällaren jättegott.

Vi var in i Blomsteriket och köpte en blomkvast och var sedan och våldgästade min svägerska. Hon har blivit hjärtopererad och var på bättringsvägen och har även bytt lägenhet. Den var otroligt trevlig och låg bra till uppe på Knoppen. M och jag avslutade dagen med kaffe och kaka på en uteservering som låg nere vid Faluån. Vi skildes vid bilen, M gick hem och städade vidare och jag drog hemöver.

Idag Pingstafton har jag varit hos min dotter E. Alla var där utom sonen P som fick slita som vanligt i affären.

Imorgon Pingsdagen blir det körsång i Boda Kyrka. Nu var det, det där med Oredräkten igen. Jag undrar om man kan andas i den. Får se hur det går.

Inga kommentarer: