torsdag, maj 01, 2008

Liten redovsning

Nu har vi haft "hängning" av våra tavlor. Ja-ja, vi fick inget sålt. Men konstnärer blir inte kända förrän efter 100 år. Så det blir väl "4:de generationen" som får kamma hem vinsten.

Nu har det också varit Valborg och vi hade liten brasa här på gården. Nästan alla gannar var ute och grillade korv, drack kaffe och hade det väldigt trevligt.
Valborg var även den dag då jag var till Falu lasarett på ögon. Undersökningen gick bra, men resultatet var INTE bra. Men vad är att göra - trampa vidare bara! Jag fick lära mig för ca 15 år sedan det ELFTE budet "GE ALDRIG UPP". Men jag kan lova att det kan vara väldigt svårt ibland.

Imorgon fredag börjar Vårmarknaden och då lever samhället upp lite igen. Det enda som jag vet skall inhandlas är nya stolsdynor i köket. Nej - det blir inga marknadskarameller - de innehåller bara SOCKER OCH VATTEN.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så tråkigt med dina ögon!

Jag har inhandlat Junis kryddor, det blir väl det enda för mig kan jag tro.

Kram

Anonym sa...

Undra hur man ska göra m marknaden idag?hoppas det klarnar upp och blir fint!barnen är lite snoriga här!!Ringer sen//eve

Brittis sa...

Det ser ut som om den "4:e generationen" kommer att få det bra ekonomiskt.