måndag, augusti 11, 2008

Fil.mag examen

I lördags kväll blev det fest hos min dotter K och hennes familj. Min yngsta, hennes man och jag var bjudna dit. Anledningen var att min dotterdotter M hade klarat sin fil.mag i journalistik i juni detta år. Tänk att plugga i 10 år!!! Det är värt all beundran. Det bästa av allt är att hon har fått arbetat hela sommaren på SR och ska fortsätta nu i augusti i 4 mån. med ett vik. Jag önskar henne all lycka i framtiden.
Middagen var som vanligt en 3 rätters när hon är i farten och den smakade alldeles utmärkt. Vi kom hem hit mätta och belåtna långt efter midnatt.

I går söndag fick jag följa med grannen M och plocka svarta vinbär. Så nu har jag lite sylt och marmelad samt i liter frusna bär som ska vara till någon efterrätt senare. Vilka dagar!!!

1 kommentar:

Brittis sa...

Svarta vinbär! Vitaminbomb! Så nu kommer du att sprudla mer än du bruka, då? Bra, då håller du humöret uppe på oss andra.