lördag, augusti 23, 2008

Surströmming och hallonskogen

I fredags var det första fredagen som jag var ledig under hela sommaren. Först fick jag äran att vara barnpiga åt 4-de generationen, småflickor. Föräldrarna skulle på soptippen med gamla prylar. När det var fixat, hem på med stövlar och gammal "lump", sparkade igång bilen, hämtade E, ut i skogen och plockade hallon. Man blir ju alldeles vimsig där ute. Det lyser ju rött överallt, det finns hur mycket som helst. Men nu tror jag att vi inte ska plocka mer. Ha, det återstår att se.

Sen eftermiddag, gick E och jag och käka surströmming hos våra kompisar Ingrid och Olof. Supergott.. Ja-a, nog kanske det luktar lite fortfarande ur munnen, men jag har hört att man ska äta kaffebönor så det är väl bara att prova.
Idag är det full rulle igen, med nya äventyr.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh jag kan inte förstå hur mankan äta surströmming ulla...haha!bara lukten av det får mig att....jadu!nu ska jag gå å vila känner mig lite klen på G att bli sjuk kanske!kram evelina

Brittis sa...

Vilken tur, då, att du var barnpiga innan du åt surströmmingen. Med anledning av lukten, menar jag.
Men småbarn (och tydligen vuxna också)förstår sig inte alltid på kulinariska råvaror *ler*.

Anonym sa...

Jag slängde min 7 år gamla surströmmingsburk för nån vecka sen. Slängde var fel, R grävde ner den i skogen - med plåt å allt! Det blir nåt för arkeologerna om några hundra år....

/I