söndag, augusti 03, 2008

CCW

Nu ska jag sticka ut hakan och tala om vad jag tycker om CCW detta år. Så här bråkigt och dålig luft har det aldrig varit förut. För att inte tala om alla burkar, glasflaskor och skärvor som ligger kvar i naturen. Det där med "kisseriet" så har man slängt alla hämningar. Satt ute hos goda vänner en kväll - vid en häck ca 10 meter därifrån, så var det rena folkvandringen för att lätta på trycket. Om de tog hänsyn till oss?? Inte då!!! Jag och mina 2 grannar var ute på en "prommis" igår kväll (lördag). Likadant var det vid parken. Både damer och herrar generade sig inte. Vi får hoppas att det kommer att bli bättre till nästa år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är synd på både natur och kultur. Fler städpersonal och flera "bajamajor" lite överallt i byn kunde kanske förbättra läget en del.
Förargelseväckande beteende? Var går den gränsen tro?

Brittis sa...

Det behövs vakter också med pondus att säga ifrån när beteendet är olämpligt. Annars tycker jag att CCW är ett fint evenemang. Det är ju bara ett fåtal som bär sig illa åt. Och städpatrullerna ska verkligen ha en eloge.

Anonym sa...

Denna artikel borde Du skicka till både tidningarna och till CCW. Det var trevligt att Du kom på besök. Hoppas att det kan upprepas.

Anonym sa...

ja fy va bråkigt det var i år. hoppas de blir bättre