söndag, augusti 17, 2008

Vigsel, Hallonfall


Igår lördag, var min väninna I och jag till Boda Kyrka för att tjuvtitta när våran "frissa" gick sta och gifte sig. Brudparet var otroligt stiliga och deras två små döttrar skötte sig exemplariskt framme vid altaret.

Idag söndag, på förmiddagen ringde E och frågade om vi inte skulle sticka till skogen och plocka hallon. Jag sätter på fika och brer smörgåsar, sa hon. Det kunde man ju inte stå emot. Sagt och gjort. Vi åkte ca 3 mil upp i skogen till ett hallonfall. Oh Jösses, vad det fanns mycket hallon. Jag tog ett kort så ni ser att jag inte ljuger. Nu har jag fryst in alla bär för kommande behov till vintern. Jag ska nog försöka övertala E att vi tar en runda till, så jag kan fylla frysen lite mera.

1 kommentar:

Anonym sa...

åååå va hallon!!!!