tisdag, november 04, 2008

Bilen = sparbössa

För ett antal år sedan fick jag ett stenskott på ett av extraljusen, resultat, det sprack. Förra vinter trodde jag att jag var smart och tog lite klister (jag ska inte nämna märket) och lagade lampan. Resultat - jo nu pekar ljuset ner i backen och är gult. Nu blir det mörkt igen så det är ju bara att köpa nytt. Trodde att jag skulle komma undan billigare och jag köpte 1 glas och insats. Men där bedrog jag mig grundligt 1 st kostade ca 480 kronor och 2 nya 580 kronor. Nu blir det 2 nya såklart. Talade med A igår (han är mitt barnbarn) och han lovade att byta lampor till helgen. Om ni visste vad det är bra att ha stora barnbarn som kan hjälpa till med olika saker. Det bästa i kråksången är ju att de har olika intresseområden.

Ikväll blir det syjunta och jag ska fortsätta på sjalen. Stickar lite på lediga stunder åxå. Jag tror att det är ca 5 dm nu. Men först nu idag blir jag tvungen att motionera dammsugaren och plocka ihop lite så att "tanterna" inte behöver sparka sig in.

Ha en bra dag alla läsare.

Inga kommentarer: