lördag, november 01, 2008

Bärbara datorer, stickad sjal

Jag finns fortfarande kvar. Men dagarna har gått sin gilla gång med en rasande fart. Jag har banne mig inte haft tid till att skriva på bloggen. Nåja - allt med en liten modifikation.

Syjuntan fortsätter som vanligt och jag har fått i uppdrag att sticka en sjal åt mitt barnbarns flickvän. Den ska enligt beskrivningen vara 2.30 lång och stickas på 4 strumpstickor med mönsterflätor naturligtvis. Ja-ja nu har jag väl tagit mig vatten över huvudet. Jag har nu kommit en liten bit på väg. När jag fick garnet och beskrivningen , framgick det, att garnet räckte även till tumvantar. Men det är ju en "baggis" att sticka.

Nu är det dags igen att gå till dator-doktorn. Kontaktade honom i går (fredag) och har bestämt träff till tisdag kl 11.00. Satt nämnligen och gjorde någonting som heter Diskfragmentering (vilket man ska göra ibland) och fick en uppgift att det bara fanns 2.72 gb kvar på c:disken alltså 14% och 17.07 gb på d:disken. Hur nu detta problem kan uppstå eftersom jag inte har många program inlagda och inte har sparat några dokument, utan bara lite kort. Nu ska han få klia sig i huvudet och tala om för mig orsaken. Jag kommer att ta med mig min privata data-guru så hon också får lite tips.

2 kommentarer:

Brittis sa...

Ja, en liten omfördelning skadar nog inte. Samma problem för mig.

Anonym sa...

OjOj hon håller dig sysselsatt hör jag! hoppas allt är bra kram evelina