torsdag, november 20, 2008

Julblomma

Posted by PicasaDenna otroligt vackra blomma fick jag av min yngsta dotter E en dag, för ca 2 veckor sedan. Den har 2 stjälkar och 8 st jättestora klockor. Nere vid löken kommer det ytterligare en stjälk. Den är helt underbar.
För övrigt sitter jag med en stickning som håller på att göra mig svagsint. Sjalen är nästan klar, den är nu ca 1,5 meter, men nu har det kommit till vantarnas tur och där har designern lyckats med den stora konsten att göra en beskrivning så "knasig" att jag inte kan lösa problemet. Jag har kontaktat Järbo garns designer för hjälp. Ringde ett tel.nummer, men numret av avstängt,
och nu kan man ju undra varför??? Var även nere till våran garnaffär och försökte lösa problemet, men hon lyckades inte, gav mig ett förslag, men det var helt åt skogen. Bara kl blir 10.00 ska jag knalla ner till henne igen och sätta henne på prov. Jag ger mig inte. Vantarna ska stickas med mönster.

1 kommentar:

Brittis sa...

Envis som synden, är ditt varumärke. Ska bli kul att se resultatet. Jag tvivlar inte på att det blir bra till sist.