fredag, januari 18, 2008

Fredag em

Har och hapna - idag har det regnat lite och askat. Om ni visste vad det blev skont i luften. Men i stallet blev det ju lite kvalmigare. Igar var vi till ett musigt cafe och at nagot med gransaker. Fasen vet, vad det var for smorgas med nagot svart i. Alltnog - vi overlevde i alla fall och gott var det. Till det blev det ol och ingefarsol och det var ju gott. Efter det blev det ett besok i en djurpark och dar ma ni tro att vi fick krama varldens godaste djur - koalan. Det fanns aven kangerus, men de var inte sa sota och goa. Vi har aven tagit kort MEN jag kan inte lagga in bilder i nagon lap top och i Annikas vill jag inte vara , for hon anvander den till sitt jobb. Fy fasen om jag skulle paja den. Jag ar ju sa otroligt teknisk sa det skulle jag gora utan att blinka.

Idag om ca 1 timme skall vi aka soderut ca 12 mil och ligga i en stuga som Mikes en slaktning ager. Den kommer att kosta oss 20 dollar/pp och natt. Den skall ligga alldeles vid havet sa grabbarna ska surfa. Annki har tagit cykeln och stuckit i forvag hela vagen, jag undrar om hon ar riktigt klok. Men hon ska ju trana till en tavling i nasta helg. Den ligger visst pa 13 mil. Ni ska inte tror att det ar slatmark - nejej da det ar otroliga berg som hon ska klattra over.

Nu ska jag ga ner och fixa lite stimulatia dvs. kaffe at mej och Elvy, Mike far halla tillgodo med tee. Vi kommer inte att hora av oss forran vi kommer tillbaka efter helgen sa ni far halla tillgodo med dessa rader sa lange.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ROLIGT med en utflykt! Vi får väl hoppas att det finns nå äldre män som ni kan spana på, på den stranden!hihi. Hoppas de blir mysigt iallafall!
Tan hand om er!
kram evelina och barnen

Brittis sa...

Det låter som om ni har fullt upp av trevliga upplevelser. Njut!!!

Anonym sa...

Har ni inte träffat några opalherrar?

Bibbi o Ewa

Anonym sa...

Väntar med spänning på läsningen om helgens äventyr. Vi är flera som undrar om ni träffar några opalherrar. Här har det regnat lite också och snön är nu nästan helt borta.

Kram Lena