onsdag, januari 16, 2008

utflyktsdag

Nu skall vi redovisa vad vi har gjort de senaste dagarna: Tisdag var vi med Mike till Morialta Falls naturreservat dar vi gick upp till vattenfall ett vilket visade sig vara helt torrlagt. Temperaturen har legat mellan 27-34 grader och INGET regn under lang tid. Omgivningarna var otroliga, fantastiska gamla trad och berget luta brant ner ungefar som i Klippiga bergen. Hela falt av dill, blommande fantastiska tradkronor i flera farger. Elvy kikade upp i tradtopparna och fick syn pa Koalabjorn och sedan fanns det en till langre upp. Gud vilket mysigt djur - trevliga.
Efter det var vi upp hogt pa ett berg som heter Mount Lofty 710 meter over havet Adelaides hogsta kulle. Staden ligger mellan hav och dessa kullar.Utsikten var fantistisk. Vi har 12 km upp varifran vi bor och ungefar lika langt till havet. Vi drack varsin ol och Mike varm choklad. Middagen bestod av potatisgratang, kyckling samt vin. Den har dagen var det 34 grader sa tack och lov for luftkonditionering i bade bil och hus.

ONSDAGSMORGON foljde Elvy med Annki och Mike pa deras Cardiopass. Vilket var mycket tufft hon sag ut som en drankt katt da hon kom hem. Jag tog en promenad sjalv ut pa vagar som jag inte visste vad de tog vagen, men ratt blev det, Vi korde lite Yoga med Annki efter detta. Hall i gang i Adelaide.

Kort kan jag inte lagg in for Kristoffer ar borta och jag ska gora det pa hans Lap Top. Kommer seanre.

5 kommentarer:

Jag sa...

Du kommer att ha mycket nytt att tillföra dina förmiddagpass när du kommer hem, alla tror väl att du bara latar dig.
Ha det gott och hälsa alla!

Anonym sa...

Skönt att höra från dig igen. Ni kommer säker vara väldigt väldigt tränade till slut. Du kan vara lugn, slalombacken finns om du inte kan sluta springa när du kommer hem.
Här har isen smält på gatorna så det går att gå igen. Tyvärr håller snön på att försvinna.
Kan du be Elvy skriva om hur ett Cardiopass gick till?
Kram Lena

Brittis sa...

Så härligt ni tycks ha det. Sköt om er och njut.

Anonym sa...

okej men då väntar vi med spänning på kort:-)skönt att höra från er igen:-)
och du ulla!kolla din mejl;-)
kram evelina
maja saknar sin olla!
och vi andra å för den delen!:-)

Anonym sa...

ÅÅh! Vad skönt ni verkar ha!! Själv drömmer jag mig bort till Australien och 36graders värme när jag går hem från skolan i alllt mörker och blask! Ni ser ut att verkligen ta vara på tiden, kommer Elvy hem som en fullfärdig bodybuilder tro?
kramar// Louise Larsson